باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

دعوای پانصد هزاری

شب تولد خانم حضرت زهرا سلام الله علیها که فردایش روز مادر و  زن نامیده شده است 

به شماره ی کارت همسر  و دو دختر مبلغ پانصد تومان واریز کردم 

از مسجد که باز گشتم سین جیم شروع شد

دختر بزرگ  : بابا شما به حساب ما پول ریخته اید؟

گفتم  : پول !  چه پولی این آخر برجی 

گفت نمیدونم به حساب من و خواهر هر کدام ۵۰۰ واریز شده است 

گفتم من نریخته ام ولی قرار بود آقای رئیسی به  مادر ها به مناسبت روز مادر کادو بدهد .

همسر :

بروم ببینم به حساب من هم ریخته شده است 

چند لحظه بعد آره به حساب من هم واریز شده است 

گوشی ها برداشته شد .

الو عفت به تو هم پول داده اند .؟

الو عزت به حساب تو چقدر پول واریز شده است  ؟ 

دیدم الانه که کشور به آشوب کشیده بشه  .

گفتم نه بابا من به مناسبت ایام به حساب شما واریز کرده ام 

همسر همیشه طلب کار 

این پول را اداره به عنوان روز زن ریخته چرا بذ ر و بخشش کردی ؟ 

گفتم : کدوم پول ؟ 

از خودم ریخته ام 

گفت   : می رم پی جور می شم اگه مال اداره باشد حرام است سهم مرا به دیگری بدهید !

پارسال مگه اداره پول نداد ؟ 

گفتم نه پارسال هم من خودم به حسابت ریختم !

بر می گردد و می گوید ای دروغگو ! 



بی حجاب ها

این روزها مسئله ی بی حجابی به مساجد هم کشیده شده لست 

در مراسم ترحیم که باید تلنگری باشد که ای آدم یک روزی هم نوبت تو می رسد  شده  است بازار مدل 

خانمها کلا بدون روسری و آرایش کرده در حیاط مسجد مشغول گپ زدن و خوش و بش کردن با محرم و نا محدم اند 

به طوریکه صدای حاج آقا هم در آمد 

که خانمهای کافر هر چه زود تر مسجد را ترک کنند 

خب یک عده از نماز گزاران چشماشون گرد شد 

که چرا کلمه ی کافر به  کار بردند 

بالاخره یکی گفت حاجی اینها که مشرک نیستند 

گفت من کلمه مشرک را بکار نبردم گفتم کافر 

کافر کسی است که روی یک عمل زشت پوشش می دهد 

بالاخره قرار شد برای حل این معضل  نمازگزاران پیشنهاد بدهند 

یکعده گفتند مراسم را جمع کنید 

یکعده گفتند چادر تهیه شود مثل زیارتگاهها  در اختیار بانوان قرار دهند 

ولی یکی پیشنهاد خوبی داد 

یک بنر بزنید به احترام خانه ی خدا لطفا رعایت حجاب را بفرمایید 

این روزها پیشنهاد های مختلفی داده می شود 

مثل گذاشتن علامت بر سر در خونه هایی که بی حجاب رفت و آمد دارد

محروم شدن از حقوق اجتماعی 

عکس العمل مردم با گفته آخ خوشم نیامد 


مسخره نکنیم

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى‏ أَنْ یَکُونُوا خَیْراً مِنْهُمْ وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى‏ أَنْ یَکُنَّ خَیْراً مِنْهُنَّ وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ بِئْسَ الاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمانِ وَ مَنْ لَمْ یَتُبْ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ

خلاصه اش این است 

آقایون آقایون دیگه را مسخره نکنید 

حاج خانومها خانم های دیگه را مسخره نکنید 

و همدیگر را با لقب های تمسخر آمیز صدا نکنید 

هر کس هم توبه نکند ظالم است 

خدا را شکر

گفتم خدایا 

دنیا ما را تحریم کرده است 

همه با هم  ، هم از اونور آبی ها 

و هم این ور آبی ها 

دارند توطئه می کنند 

آنوقت خدایا تو هم دست به دست اونا داده ای 

و ما را تحریم  از باران رحمتت و برف کرده ای ! 

بابا دست خوش 

تو دیگه چرا ؟

ساعت هشت صدای بارون از بیرون از پنجره شنیده می شد 

و بعد هم قطرات سفید برف رقص کنان به زمین می ریخت 

که الان هم ادامه دارد 

خدایا سپاس به خاطر نعمت ها ی روز افزون ات