باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

سرزمین ما

سال ۵۷ انقلاب شد 

اوایل سال ۵۸ کردستان ، خوزستان ، گنبد ، زابل ،شلوغ شد و جنگ داخلی شروع شد 

کودتا نوژه کشف شد 

حمله آمریکا و شکست در صحرای طبس 

 در سال ۵۹ جنگ صدام بر علیه ایران شروع شد 

سال ۶۰ بنی صدر از ریاست جمهوری بر کنار شد 

بعد از عملیات پیروزمندانه ی شکستن حصر آبادان تیمسار فلاحی و فکوری و چند نفر از فرمانده در سانحه هوایی بشهادت رسیدند 

و قیام مسلحانه مجاهدین شروع شد 

که منجر به شهادت دوازده هزار نفر شد 

سال ۶۱ در بمب گذاری جلسه حزب جمهوری اسلامی تعداد زیادی از وزرا و وکلای مجلس شهید شدند 

در شهریور رجایی و با هنر به شهادت رسیدند 

طرح ترور امام خمینی با دستگیری قطب زاده و چند نفر از نظامیان خنثی شد 

جنگ ادامه یافت بمباران تاسیسات و زیر بناهای اقتصادی شروع شد 

جنگ شهری و موشک اندازی های صدام بعد از پیروزی های ایران 

بمباران شیمیایی جبهه ها و چند شهر 

زدن چند هواپیمای شخصی و مسافربری به وسیله عراق 

از جمله هواپیمای وزیر خارجه الجزایر 

حمله آمریکا به میادین نفتی ایران 

ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایرانی به وسیله آمریکا 

جنگ دریایی آمریکا علیه ناوشکن های ایرانی سهند و سبلان 

غرق یکی از آنها و آسیب دیگری 

دخالت آمریکا در باز پس گیری فاو  

پذیرش قطعه نامه از طرف ایران 

حمله ی مجدد عراق و تصرف قسمتی از خاک ایران که آزاد شده بود 

اعزام به جبهه ی میلیونی و عقب راندن عراقیها 

حمله منافقین برای تصرف تهران 

شکست منافقین در عملیات مرصاد 

پذیرش قطعنامه و اعلام آتش بس به وسیله ی عراق 

طرح ترور دانشمندان به وسیله عمال صهیونیستی 

حمله ی عمال صهیونیستی  به سفارت ایران و قتل عام نمایندگان ایران 

قشون کشی ایران در مرز افغانستان و احتمال جنگ 

حمله آمریکا به افغانستان و تصرف آن به وسیله آمریکا و نیروهای ناتو 

حمله ی آمریکا و ناتو به عراق به دنبال اشغال کویت 

تحریک بعضی از سیاسیون برای دخالت نیروی های ایران در جنگ به نفع صدام 

جنگ سوریه و اشغال آن کشور و عراق به دست نیروهای مرتجع منطقه و ظهور داعش

شکست داعش به کمک نیروهای ایرانی و روسی و لبنانی و فاطمین و زینبیون 

شهادت سردار سلیمانی در طرح ترور آمریکا 

تحریم های سنگین آمریکا و غرب علیه ایران 

بروز اغتشاشات سال ۷۷ و ۸۸ و ۹۲ و ۹۸ 

بروز اغتشاشات در سال ۱۴۰۱ با شعار 

زن ، زندگی ، آزادی 

بالاخره باز هم ما سرزمینی هستیم که بوده ایم و خواهیم ماند 



سرماخوردگی

الان تقریبا سه ماه است که در گیر سرماخوردگی هستم 

مثل اینکه دست بردار نیست 

عطسه آبریزش بینی سرفه 

اولش گفتیم کروناست 

دکتر رفتیم و کلی دارو داد 

کمی خوب شدم 

واکسن دوز چهارم هم زدم 

چند روز بعد دو باره مبتلا شدم 

دکتر رفتم و داروها را مصرف کردم 

کمی بهتر شدم 

سفر اربعین پیش آمد 

وقتی برگشتم حالم خوب و خوش بود 

در یخچال را باز کردم یک نعلبکی انگور سرخ دانه درشت توش بود 

برداشتم و با پنیر و نون به جای صبحانه خوردم 

دو ساعت بعدش عطسه ها شروع شد تا عصری هفده عدد عطسه زدم 

و از فردا آبریزش بینی شروع شد 

گفتم شاید ویروس در اتاق خیمه زده است 

روی بینی و دهان را بستم 

و اسپند دود کردم 

بعد اسپند 

سرفه ها شروع شد 

برای بار سوم به پزشک مراجعه کردم 

داروها تمام شد 

ولی انگار سرماخوردگی  دوباره برگشت 

و آبریزش  بینی هم شدید شد 

احساس می کنم توی مغزم خالی شده و یک احساس گنگی و سبک سری دارم 

باید فردا به یک متخصص عفونی یا ریه یا گوش و حلق بینی مراجعه کنم 

علی برکت الله