باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

فکر کنم کرونا قصد خدا حافظی ندار د

امروز دوازده روز است 

آبریزش بینی کم شده ولی قطع نشده 

سرفه ها خشک نیست ولی کاملا بهبود نیافته 

قند عسل هم به محض اینکه بیاید در بغل من جا خوش می کند 

با انگشت آهسته ماسک را لمس می کند و زیر چشمی به من نگاه می کند 

حرکاتش خنده دار شده است 

حالا که چهار دست و پا راه می رود باید بیشتر مواظب زیر پای خودمان باشیم 

آخه چهار دست و پا دنبال ما می آید 

وقتی می ایستم روی پایش به کمک پای من می ایستد و نگاه می کند که بغلم کن 

هفته ی سه روزی که پیش ماست خونه مثل بازار سید اسمعیل ریخت و پاش است 

قند عسل اخلاق جالبی دارد اصلا چیزی در دهانش نمی گذارد 

بعد در لمس وسایل خیلی محتاط است 

اول با انگشت اشاره آهسته نزدیک وسایل می رود و با احتیاط یک ضربه کوچک به آنها می زند بعد ما را نگاه می کند تا عکس العمل ما را مشاهده کند 

وقتی در آغوشم هست فرمان می دهد که پاشو راه برو و یا بایست و یا در را باز کن وقتی هم تمایل به خوابیدن نداشته باشد محکم لگد پرانی می کند 

وقتی اوضاع قاطی بشود

بالاخره معلوم نشد ما آنفلوآنزا گرفتیم یا کرونا گرفتیم یا حساسیت فصلی است 

دیشب کلی عطسه زدم بعد هم آبریزش بینی  به طوریکه از خواب پریدم فکر کردم خون دماغ شده ام 

سرفه هم دارم ولی نه زیاد خودم فکر می کنم او میکرون است 

همسر هم برای پرستاری از مادرش رفت 

پرستار مادرش معتاد در آمد و جوابش کردند 

به همسر سفارش کردم از سفید کننده برای تمیز کردن استفاده نکند چون ریه اش به اندازه ی کافی درگیر است 

شانس بیارند مادرش را در گیر بیماری نکند 

مامان قند عسل دیروز سر کار بود 

قند عسل را خونه ی خاله اش گذاشت 

شنبه هم نوبت دندانپزشکی دارد 

فعلا با بیمار شدن ما بچه هم بلاتکلیف است 




صبحانه لاکچری

دیروز دو عدد پنیر به ظاهر چهارصد گرمی از فروشگاه کورش خریدم 

هفتاد و چهار هزار تومن 

واقعا چه خبر شده است !

یک قالب پنیر مگر مصرف چند روز یک خانواده است 

نهایتا سه روز 

دیگه نمیشه به دوستان هم تعارف بزنیم بفرمائید یک نون و پنیری هست دور هم بزنیم 

فکر کنم باید پنیر هم مثل شیر و کره و نوشابه و قند و شکر و کیک و بیسکویت و بعضی از میوه ها و بستنی و تفریح و سینما  حذف از سبد کالای خانواده بشود 

البته برنج ایرانی و چای خارجی هم از قلم افتاد 

علی برکت الله جناب رئیسی !



هوا گرم شده است 

خدا کنه که فشار مصرف باعث قطع برق خانگی نشود 

از مسجد که بیرون آمدم او ن سر بالایی بین مسجد و منزل را نفس زنان طی کردم 

چند قدم جلوتر هم دو خواهر با چادر و چاقچور در حال گفتگو پیاده رو اشغال کرده بودند 

حتما از خانمهای مسجدی بودند 

وقتی اونا را دیدم 

یاد نونواها  افتادم 

اکثرا نونواها  عادت به کم فروشی دارند 

همیشه می گفتم این بندگان با تقصیر در این دنیا دارند جهنم را تحمل می کنند ولی باز هم در آینده با کم فروشی هایی که کرده اند  باید در محضر عدل الهی  کنار تنور آتش باشند 

خانم ها را که دیدم گفتم خدایا این ها در این گرما در زیر این چادر مشکی صخیم  عرق ریزان این مسیر را می آیند 

ولی حیف که همه اش را با تهمت و بخل و حسادت و غیبت و چشم مو همچشمی خراب می کنند 

خدایا توبه 

آن شاالله  که اینطوری نباشد 

ولی متاسفانه این عادت بد بیشتر از مردها در خانمها مشاهده می شود