باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

هفته ی دفاع مقدس

به اندازه ی هشت سال دفاع مقدس 

کانالهای تلویزیونی فیلم جنگی پخش کرد 

که نود و نه و نیم درصدش 

تکراری بود 

لیلی با من است بیست بار پخش شده است 

لشگر ۳۱ عاشورا با توجه به گیرایی داستان 

ولی قبل از هفته دفاع مقدس بار ها پخش شده بود 

دوباره پخش شد 

منصور 

بار چندم بود که می دیدم 

فکر نمی کنند مردم را خسته می کند 

هم برنامه های تکراری 

و هم اینکه تمام کانال ها یا فیلم جنگی نشان می دهند و یا میز گرد 

بیان خاطرات جنگ 


نظرات 6 + ارسال نظر
Baran 1402/07/13 ساعت 18:03

سلام بر شما
خدا رفتگان شما رو رحمت کنه.روح زن عمو وپسر دسته گل اش.شاد.و قرین رحمت الهی.



پ.ن
اینجا هوا خیلی خوبِ.بارون پائیزی زیبا.هوا دلچسب و دوست داشتنی.
منتهی شهر های اطراف.باروون سیل آسا بود.
و امروز خدا خیلی بهمون رحم کرد.
چوپان .
صبح زود راهی دیلمان شده بود.
بین راه.توی سیل گیر می افته.و خدا خیلی رحم کرد که.از دره پرت نشد.سنگ و کلوخ کوه.روی ماشین نیفتاد و...
برای کار رفته بود.
یکی از اساتید.داره یه ویلای سه طبقه می زنه.کارهای برق و تاسیسات اش رو.به عهده چوپان گذاشته...

چوپان
فردا چهار صبح.
به اتفاق عیال و پدر و مادر عیال اش.
راهی خراسانِ.

دیگه چی؟
از آقای قند و عسل چه خبر
خووش به حال اش که مدرسه ای نیست.

سلام
خداوند به شما و خانواده سلامتی و شادابی عنایت فرماید
سرما خوردگی جدید دامن دختر و نوه ی دختری را گرفته
فکر کنم کرونا به شکل جدید بر گشته همراه با سینه درد و سرفه ی شدید
این طور موقع ها که شمالی ها تجربه دارند که امکان سیل هست بهتره بیرون نروند
اما بارون خوبی اومد
قند عسل هم روز های زوج باید پیش باباش یا مامانش باشد و روز های فرد همسرم نگهداری می کند
امروز باید بروم دهیاری و نقشه ها را تحویل بدهم ببینم چی میگن

Baran 1402/07/15 ساعت 07:49

سلام بر شما
خیلی ممنون و سپاسگزارم.
همچنین شما و همه ی عزیزان عزیزتون

ای وای.من و سارا هم همین طوری شدیم.البته .شکر خدا سارا کمتر بود.ولی قفسه سینه.بین کِتف ام درد داشتم.نفس می کشیدم.انگار تکه های یخ.چند جایِ ریه ام.گذاشته شده و
منجمدِ.دیگه نشستم.یک دل سیر گریه کردم.که چی؟ من اینجا خونه باغ ام.الان تعطیلات و
هر سه مسیری که ب رشت ختم میشه.ترافیکِ.که من .با این حالم.چطور ترافیک بمونم؟ ..که من اینجا چه میکنم...
لعنت خدا بر شیطان.
خدا قسمت دوست و دشمن نکنه.سُرفه ام گرفت.درحد خفه شدن.
بعد که نفسم بالا آمد.به بابا گیان گفتم.برام آنتی بیوتیک بیاره.بعد شوفاژ روشن کردم.نشستم و بین کِفتم رو چسبوندم به پره های شوفاژ.دیگه سختی می‌گرفت.کیسه آب گرم درست کنم.
بهرحال.شکر خدا حالا بهترم.قدری بویایی مون کم رنگ شده.یا مثلا استخون درد و کمر درد هم داشتیم.همچنین سر درد دیگه خدا قبول کنه.این مدل کوید رو هم گرفتیم و
رد دادیم.
ا شاءالله که. هرچه زودتر.سلامتی و تندرستی.جایگزین کسالت عزیزان عزیز تون شه


بله.
چون مسافر بود.
میخواست بره که.تا عصر.کار رو تمام و کمال تحویل بده.
ولی خوب.قسمت نبود و
خدا خیلی رحم کرد..‌


آخی
ان شاءالله همیشه سلامت وشاد و شنگول باشه


به امید خدا
...

سلام
بلا بدور
چه سرماخوردگی سختی است
پسرعمه ام بعد شش سال به ایران اومد در سفر به مشهد او هم بیمار شد سینه درد شدید
میگن پیاز ضد سرما خوردگی است ولی البته قبل از سرماخوردگی باید خورد سیب با عسل هم خوب است
من الان نزدیک یکماه هست که شمال هستم
اصلا گریه هم نمی کنم
خیلی هم خوبه
بعد بارون شدید چمن مصنوعی از روی انباری لیز خورد
رویش بلوک گذاشتم
همسایه روبرو که نقل مکان کرد رفت آمل
کوچه خیلی خلوت شده است قبل بارندگی رفتیم سر زمین اش چاه آبش برنج های کشت دوم در اواخر آبان آماده ی چیدن است
کار اداری من عملا تموم شد پرونده را امروز بخشداری بردم
برای مطرح شدن در کمیسیون
گفتند احتمالا سال دیگه جوابش را باید از دهیاری بگیری
دیگه یواش یواش باید جمع کنم بروم

Baran 1402/07/16 ساعت 08:46

درود بر شما
آخی.بنده خدا.ان شاءالله زودی خوب شن..
چوپان هم مشهدالرضاست.
دیروز خبر ها را می خواندم که...
خواندنم:" مشهد لرزید..."
پیام فرستادم.
فورا تماس گرفت.
گفت آره.ولی ما بازار هستیم..
دیشب هم گفته بودن.تو پارک ها و..‌شب را روز کنید.
.
.


از دست شما.
خوب .الحمدالله خیال تون راحته که.خونه ی طهران تون سر جاشه.موندن تون دست خودتونه و
هروقت دلتون بخواد می تونید رفت و آمد کنید.برا همین گریه نکردین.
ولی قضیه ی ما خیلی فرق میکنه.
الان لوله کِش بردیم.گفت .برای زیر کار.۵۰ تومن دست مزد میگیرم.
دست مزد روی کار جدائه.
فعلا که خزانه تهه دیگتا ببینیم خدا چی میخواد.

اگه ممکنه.
چمن رو به شیروانی پیچ و مهره کنید.
اینجا که باد پائیزی شروع شه.
شیروانی رو از میخ میکنه میبره.
.
.
.
به به

به سلامتی و مبارکی.
ان شاءالله از برنج کشت دوم.تهیه و تناول کنید
.
.
خوش خبر باشید همیشه
ان شاءالله کمتر از یک سال.جواب اش بیاد و
از دست اداره.جات و ده.یاری و...خلاص شین.

.
.
سلام ما را هم به آقای قند و عسل برسانید.
مسجد هم تشریف بردین.برای ما دعا هم دعا کنید.

سلام
سپاس
از اخبار دور افتاده ام در فضای مجازی گفتند تبریز و اطرافش لرزیده است ولی مشهد را بی خبر بودم
میلیون انگار توی این دوره زمانه پول خرد است
برای همین چهار عکس و زدن متراژ و تهیه نقشه هژده میلیون گرفتند
عکس هوایی هم که از گوگل مپ تهیه کرده بودند
در زیر ورقه آنقدر خلاف نوشته اند فکر کنم محکوم به اعدام شوم
از تجاوز به مناطق نظامی و تاسیسات نفتی و گاز بگیر برو تا برسد به برق و آب و گاز فقط صحبتی از تاسیسات و زیر ساخت های هسته ی نشده است
خلاصه اگه از این روزها ما را به جرم جاسوسی گرفتند تعجب نکنید این را یادشون رفته بود بنویسند

Baran 1402/07/16 ساعت 14:48

با سلام و عصر بخیر.
یا خدا.دور از جوون تون.
۱۸ تومننقشه و محاسبات هوا فضا بود مگه.



از دست شما
واقعا؟ اون آقای فروشنده.وجدان داشت؟ یعنی همه ی اینها رو میدونست؟ فروخت و دوندگی ها رو پای خریدار گذاشت؟ واقعا ؟ چطور شب.سرش رو .روی بالش میگذاره؟ الهی وجدان درد بگیره.

سلام
فکر نمی کنم می دونست
بهش زنگ زدم گفت من می سازم همین طور هم می فروشم
خود من دنبال پایان کار هستم تا سند ساختمان را بگیرم بعد دنبال آب و برقش و گاز بروم
وگرنه همین طور هم هر سه را دارم منتهی غیر قانونی و غیر شرعی
بجز برق

Baran 1402/07/17 ساعت 10:27

سلام بر شما
خیلی ممنون از پاسخ تون.
با این پاسخی که گفتن.پس معلومه خیلی زرنگ تشریف دارن و
قطعا می دونستن.

با درود
ما خیلی ساده ایم البته پسر بدی به نظر نمی رسد پدرش هم خیلی خوب است
می گفت به پسرم گفته ام شسته رفته ملکت را بفروش
فروشنده متولد ۷۶ است

Baran 1402/07/17 ساعت 19:54

بله.
شما خیلی خوبین.خیلی‌خدا شما رو به اتفاق همه ی عزیزان عزیز تون حفظ کنه.خیر و برکت و عاقبت بخیری.‌‌بهتون ببخشه

با درود
دیروز غروب سری بهم زد شرح حال را گفتم گفت تمام این مراحل را من قبلا انجام داده بودم و مدارکش در محضر هست متاسفانه دهداری فقط به فکر کسب در آمد هست آنهم از غریبه‌ ها
و دوشیدن خلق الله خیلی در مازندران باب هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد