باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

پله برقی

پیرمرد ها و پیرزنها برای اقامه نماز جماعت از این ور خیابان به اون ور خیابان معمولا از پله برقی استفاده می کنند 

تا حالا چند قواره چادر لا به لای پله ها گیر کرده و باعث شده مدتی از پله های ثابت استفاده شود 

امروز تقریبا انتهای پله ها بودم که صدای جیغ و داد خانم ها توجه ام را جلب کرد 

یک خانم هم سنو و هم وزن مادر خدا بیامرزم روی پله ها ولو شده بود 

سریع بسمت پایین رفتم تا کمک کنم ولی نتوانستم بلندش کنم 

دو نفر خانم همراهش فقط جیغ می کشیدند 

خب به انتها رسیدیم من یهویی زمین خوردم 

خانمه هم مانتو و چادرش لای پله ها گیر کرده بود یک تای کفش ام هم زیرش مونده بود 

چند نفر هاج و واج داشتند نگاهمون می کردند 

گفتم پله را خاموش کنید 

اما هیچکس نمی‌دونست چکار کند 

یک تعداد هم از خانمهای نماز گزار از سمت دیگه بالا آمدند و جیغ می زدند 

گفتم خانم هیچی نشده باید چادر را از سرش بیرون بیاوریم 

مانتو را هم در بیاوریم 

تو این هیرو بیر خانمه قبول نمی کرد که بی حجاب بشود 

گفتم حاج خانم عیبی ندارد چون سن ات بالا س گناهی نیست اگر دو نفر هم شما را ببیند 

بالاخره مسئول پله برقی اومد 

کمک کردند لباس از تنش در آوردند 

گفت باید جهت را عوض کنیم تا وسایل بیرون بیاید 

دیگه من نیایستادم و رفتم 

در مسیر با خودم نجوا می کردم آخه  حاج خانم بنشین تو خونه ات نماز برای جوانتر ها هم به جماعت مکروه است 

موقع برگشتن فهمیدم درب های پله برقی را بسته اند 

و حالا ما باید مدتها  بدون پله برقی باشیم 

نظرات 3 + ارسال نظر

نماز جماعت مکروهه؟؟؟!

برخی روایات با استفاده از واژه‌هایی (مانند «رجل» در نگاه اول) مردان را مشمول چنین پاداشی می‌داند؛ اما اصل حضور بانوان در مسجد برای نماز جماعت و حتی استحباب آن را نفی نمی‌کند؛ زیرا با توجه به روایات و شواهد تاریخی و نیز فتوای فقهای بزرگوار، اگر زنی بتواند خود را از دید نامحرم بپوشاند، حضور او در مسجد برای نماز جماعت مانعی ندارد؛ و می‌توان گفت که پاداش مسجد و جماعت شامل او نیز خواهد شد.
روایاتی که نماز در خانه را برای زن سزاوارتر می‌دانند، ناظر به شرایط خاصی هستند که نمی‌توان آن‌ها را به تمام موارد گسترش داد.

فقط دردسر درست میکنن و لاغیر

آره والله دردسر هم برای خود و هم برای بقیه

Baran 1401/09/17 ساعت 21:14

به قول گیلک ها،
خدا تره نُکُشه رِی.
سلام.
ببخشید.
والا صحنه ی وحشت ناکی رو.خنده دار تصویر کشیدین.
من خاطره ی خوشی از پله برقی ندارم.شاهد گیر کردن چادر خانوم و زخمی شدن اش بودم.مامان من ام از اون سال تا حالا.از پله برقی و آسانسور می ترسه.درخصوص.نماز جماعت و ماند خانم ها...خوب.گاهی چشم هم چشمی در این مورد هم دیده شده.
رحمت و آمرزش خدا بر آقا و مادر

با سلام
الان سه روزه که کرکره پله برقی پایین است
و کلی پیرمرد و پیرزن باید یا لز وسط خیابون رد شوند و یا از پل هم جوار که هم سربالایی دارد و هم سر آشیبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد