باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

https://www.instagram.com/reel/C6b5xObo-LW/?igsh=MTc4MmM1YmI2Ng==

این هم در تایید پست قبل 

نظرات 4 + ارسال نظر
Baran 1403/02/15 ساعت 11:44

سلام بر شما
یادمه.آخرین باری که چادر مشکی خریده بودم ۵۰ هزار تومن بود.اسفند ماه،مامان رفته بود بازار،باهام تماس گرفت.که بزاز پارچه چادری داره.بگیرم برات؟
تشکر کردم.گفتم بله.و یک ساعت بعد یه قواره چادر به قیمت یک و صد و پنجاه تومن.به دستم رسید.تازه صد تومن تخفیف داده بود.که خانوم خیاط،آخرین باری که چادر دوخته بود. ده هزار تومن ازم گرفته بود.۱۰۰ تومن گرفت و
پنجاه تومن تخفیف داد.

سلام
دیروز سال مادر بود
و امروز سال پدر
گفتم به مناسب کیک شیر عسل تهیه کنم و سر کلاس قرآن تقسیم کنم
شیرینی به اندازه یک انگشت دوهزار و پانصد تومان کیک دوازده هزار تومان

چه خبر شده گرونی
اثر سی و پنج درصد افزایش دستمزد بیمه شدگان اجتماعی
رسید به مردم با شصت در صد افزایش قیمت

Baran 1403/02/18 ساعت 15:15

سلام بر شما،خدا رحمت شون کنه.سلامتی و طول عمرباعزت خداوند بهتون ببخشه.

بله.واقعا :"چه خبر شده گرونی"ها
قدیم.وقتی میرفتم بازار روز،از اینکه مردم خوشحال اند و مشغول خرید کردنند.‌‌..لذت می بردم و
با روحیه خوش خوشان برمیگشتم خونه.حتی آن زمانی که،خرید های خودم.گوجه و خیار و سبزی خوردن بود.ولی حالا.خانومه دوتا گوجه برداشت .یه دونه پیاز.پرسید بادمجون چنده؟ نشنیدم چه گفت.ولی خانومه گفت اوه.گرونه.بعد کارت اش رو داد.گفت به اندازه همین خرید بکش.گفت میزون کنم؟ گفت نه نه.برادرمن.باقی پولُ نیاز دارم.
پناه بر خدا
به اذنش.برای ما و ملت و میهن،فرجی بکنه

انشاالله
بدی گرونی این است که قدرت خرید مردم پایین می آید
اجناس روی دست کاسب باد می کند
الان کلی میوه ی فاسد شده در روز توسط فروشنده ها به زباله دان ریخته می شود
نتیجه اش ورشکستگی و بسته شدن مغازه است

Baran 1403/02/21 ساعت 11:56

دقیقا"،به قدر دوتا سطل زباله،گوجه و پیاز و
بادمجون پوسیده،کنار این آقا بود. بعد دقت کردم.کنار دست اکثر سبزی و میوه فروش ها.همین آش بود و همین کاسه.
مثلا توت فرنگی ها.۲۰۰ تومن قیمت داشت و
دو فرقون پر از سبد توت فرنگی آش و لاش شده.جوری که آب توت فرنگی ها از لب لوچه ی فرقون سرازیر شده بود.

با درود
میوه فروش که بعد عید باز شد
دو روز پیش بساط را جمع کرد و رفت
من حرصم از بنگاهی ها می گیرد که فقط به فکر جیب خود هستند
می دانند که این شغل توی محل نمی گیرد ولی لام تا کلام حرف نمی زنند و به کاسب جماعت لطمه می زنند
###
یک باب مغازه داشتم
خواستم بفروشم
یک خانم و آقا برای خرید آمدند
قیمت ۲۵۰ نیلیون
ولی نفروختم
چون می دونستم گرفتار می شوند
یک سال بعد فروختم
۲۱۵ میلیون
چون طزف قصد داشت سنگکی بزند و موفق می شد
الان هم سنگکی هست
###
ماشین که می فروختم عیب ها را می گفتم
بعضی ها شاکی بودند
ولی من اعتقاد داشتم که یا رو چند میلیون پول می دهد باید بداند چه می خرد

Baran 1403/02/21 ساعت 12:00

آقای امیر علی خان سلام،روز دختر رو به شما بابایِ گل دختر ها و پدربزرگ خانوم خانوم ها تبریک و شاد باش عرض میکنمامید که در کنار و به اتفاق عزیزان عزیز تون،سلامت و شاد باشید
روح مادر شاد باشهکه این روز مبارک دختر دسته گل اش باشه

سلام
بسیار ممنوع
خدا شما را خفظ کند
این روز را هم من بشما و تمامی دختران ایران سر افراز تبریک می گویم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد