باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

هوا گرم شده است 

خدا کنه که فشار مصرف باعث قطع برق خانگی نشود 

از مسجد که بیرون آمدم او ن سر بالایی بین مسجد و منزل را نفس زنان طی کردم 

چند قدم جلوتر هم دو خواهر با چادر و چاقچور در حال گفتگو پیاده رو اشغال کرده بودند 

حتما از خانمهای مسجدی بودند 

وقتی اونا را دیدم 

یاد نونواها  افتادم 

اکثرا نونواها  عادت به کم فروشی دارند 

همیشه می گفتم این بندگان با تقصیر در این دنیا دارند جهنم را تحمل می کنند ولی باز هم در آینده با کم فروشی هایی که کرده اند  باید در محضر عدل الهی  کنار تنور آتش باشند 

خانم ها را که دیدم گفتم خدایا این ها در این گرما در زیر این چادر مشکی صخیم  عرق ریزان این مسیر را می آیند 

ولی حیف که همه اش را با تهمت و بخل و حسادت و غیبت و چشم مو همچشمی خراب می کنند 

خدایا توبه 

آن شاالله  که اینطوری نباشد 

ولی متاسفانه این عادت بد بیشتر از مردها در خانمها مشاهده می شود 

نظرات 1 + ارسال نظر
Baran 1401/04/13 ساعت 13:03

سلام،
او ن سر بالایی یادآور دوچرخه سواری خونه ی آقاجان شد،که من عاشق آدرنالین شیب سرازیری اش بودم و
تمرکز و کنترل دوچرخه=لبه ى شالی زار متوقف شدن

بله،به نظر بنده.این عادت بد،در قسمت خواهران از ۸۵ درصد هم بیشتر است.
ولیکن بنده ،همیشه به آن دختر بچه هایی که،همراه پدر،پدربزرگ،دایی و برادر شان ،درقسمت برادران حظور دارند.حسد می ورزم.چرا که در قسمت برادران خبری از حرف های خاله زنکی و بخل و حسد نبود.غیبتی هم اگر بود،گله مندی عیال =درک نکردن حاج خاتوم شان بود...
دیروز به اتفاق بابا گیان ناتوایی رفتیم
آنجا هم پوز جدید آورده اند و
گویا دم ب دقیقه،دستگاه پوز قاطی می کند.ولیکن آقای نانوا می گوید،جمع کنید،یهویی کارت بکشید.مثلا ما دیروز دو بربری گرفتیم،وقتی تعداد بربری ها ۷یا هشت تا رسید،یکهو کارت می کشیم.
شکر خدا نانواهای اینجا،پخت نان هاشان ۹۹ درصد از رشت بهتر است و دور ریز ندارد.

+بله،خدایا استغفرالله....

سلام راه کار مناسبی است ولی برای ساکنین چون مسافر ها نمی توانند مدیون نانوا بروند باید تکلیف خریدشان روشن شود
دیروز که نان سنگک خریدم یارو در مقابل چشم همه ده کیسه آرد به یک وانتی داد وقتی یک نفر اعتراض کرد که عکس گرفتم فردا شکایت می کنم گفت برو دلت خوشه
فکر کنم با این برنامه ی دولت دیگه نشود آزاد آرد را فروخت البته به قول رائفی پور مردم بلد هستند چگونه دولت را دور بزنند همانطوریکه دولت یاد گرفته است که چطور تحریم ها را دور بزند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد