باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

استخاره

امروز پنچشنبه 

مدتها است سری به بهشت زهرا نزده ام 

دلم هوای یک زیارت اهل قبور را داشت 

استخاره کردم که با ماشینم بروم 

جواب بسیار خوب آمد 

من معمولا حوصله ی رانندگی را در ترافیک سنگین و بین ماشین های سنگین و رانندگانی که اصلا معلوم نیست چرا عجله می کنند را ندارم 

استخاره دوم را زدم 

آیا با قطار بروم ؟

جواب خوبه ولی سختی هایی دارد 

من عزم را جزم کردم و خودرو را برداشتم و راه افتادم 

خوبی داشتن ماشین اینست که خیلی ها را آدم می تواند زیارت کند که یک زمان بین ما بودند و الان تنها نشانه شون سنگی است که تاریخ تولد و تاریخ وفاتشان است را آدم می بیند 

قبرهای قدیمی  هم یواش یواش دارند دو طبقه می شودند و جایگاه معمولا زوج ها هستند 

یک عکس از زن و شوهری که دست مرد دور شانه ی زن گره خورده بود روی یکی از سنگها توجه ام را جلب کرد 

که چه آرام الان در کنار هم هستند 

در حالیکه این آرامش را ممکن است در زمان حیات نداشته اند 

نظرات 1 + ارسال نظر
Baran 1400/10/23 ساعت 17:01

سلام بر شما
خداوند سلامتی و طول عمر باعزت،به شما و همه ی عزیزان عزیز تان ببخشه...
روح درگذشتگان شاد.و قرین رحمت الهی.



تا حالا بهشت زهرا نرفتم.از کنارش عبور کردم.سال ۷۰،و از دیدن آن همه خانه ی ابدی متعجب شده بودم.و دل ام برای ولایتم تنگ شد و
زدم زیر گریه.طفلی دختر عموی مامانم؛ کبری.که من میهمانشان بودم.

خان عموی مامان،بهشت سکینه خانه ابدی خرید.یعنی دوقبر‌.کنار هم.یکی برای خودش.یکی هم برای همسرش؛زن عمو بانو.
بعد فوت خان عمو.مامان همراه مرد شریف و دایی ها.راهی کرج شدند و
برای ماهایی که.در مراسم شرکت نکرده بودیم.عکس و فیلم گرفتند.
حس خوبی از دیدن بهشت سکینه گرفتم.یعنی از دیدنش.دلتنگ نشدم.

الان که پاراگراف آخر نوشته ی شما را خواندم خنده ام گرفت و یاد زن عمو بانو افتادم.گفته بود دوست ندارم کنارت بخوابم.
خان عمو هم گفته بود .من وظیفه ام رو انجام دادم.می خوای بخواب.می خوای نخواب.زن عمو هم .رو به من و مامانم فریاد کشید.منو کنار این نگذارید.منو ببرید دهاتمون.کنار برادرم.
خدا رحمت کند برادرش.دایی رمضان را. مهربان و متبسم بود.

از دی روز .اینجا هم شلوغ و پر ترددو
ترافیک است.
بوی عید و بهار پخش هواست.ولی گفتند که.کاهش دما و برف و باران در راه است.
دیگه اینکه.
جسارتا.از آقای نوه تان چه خبر چه احوال

سلام
روز خوش
دنیا همین است یک روز آمدن و یک روز بدون حداحافظی رفتن است

منتهی همه به رفتن ها بی خداحافظی اعتقاد نداریم
و زندگی را تلخ می کنیم
شما سلامت باشید و در کنار خانواده شاد و خرم باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد