باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

معاینه فنی

ساعت شش و نیم برخواستم و چای را گذاشتم 

امروز روز معاینه فنی ماشین بود 

ماشین را روشن کردم 

شیشه شور کار نمی کرد 

ای بابا 

تا دیشب که سالم بود 

آب می پاشید ولی درست اطراف  آن دکمه های آب پاش 

فکر کنم این هم پروستات زده!

دو روزقبل برای اینکه ایرادی نگیرند روغن را با کلیه فیلتر ها و یک قطعه عوض کردم 

سیصد و نود هزار تومن هم پول دادم 

یادمه نود هزار تومن یک پژو آخوندی صفر ال دنده رو فرمان سال ۵۹ خریده بودم 

کمی آب به منبع ریختم ولی اثر نکرد

با الکل هم شستشو دادم بی فایده بود 

راه افتادم بسمت مرکز معاینه خوشبختانه خلوت بود 

موقع ورود کارت خودرو خواست 

همین طور کیف را زیر رو کردم 

نمی دونم چرا فکر می کردم کارت خود رو به اندازه کارت ملی است 

متصدی گفت بابا اونهاش کارت خود رو 

بهش دادم گفتم دنبال کارت ملی بودم مگه می خواد ( همراهم نبود )

وارد جایگاه شدم 

موتور را آزمایش کرد 

گفت چراغ ترمز که روشن نمی شه !

گفتم ای بابا امروز مثل اینکه روی دنده چپ ماشین بیدار شده 

من به چراغها مخصوصا راهنما و ترمز خیلی اهمیت می دهم 

جفت چراغها سوخته بود 

لامپ را تعویض کردم و دو باره به مرکز معاینه بر گشتم

خدا را شکر آب پاش را امتحان نکرد !


نظرات 2 + ارسال نظر

اینجا آشنا داشته باشی،با صد تومن ماینه فنی ماشین رو می گیری

شوهر عمه ی من ام پژو ۵۰۴ داشت.سبز رنگ بود و
دنده اش دم فرمونش بود و
به قولی موتورش عین ساعت کار می کرد.

قدیم ها چه ماشین هایی تو جاده ها می دیدیم،چه قطعات اصلی تو بازار بود...
هی هی..

با درود
اتفاقا چند روز به نوه ام می گفتم ماشین پژویی داشتم که دنده اش روی فرمان بود
و ژیانی که دنده اش این طوری بود
ولی عملا ننتوانستم بهش نشون بدهم

ببخشید.سلام و درود از بنده اس.درود بر شمالطفا سرچ کنید از تو گوگل به اش نشون بدین.
یک آقای مهندسی که طراح رنگ و نقشه پارچه پوپلین بود،پشت منزل آقاجان مان ،منزل شان بود و
ژیانی نخودی رنگی داشت.ویک بار از منزل آقاجان همراه خانومش سوار بر ژیان شدیم و
به مانند گلوکه رسیدم دم منزل خاله جان خدابیامرزم.
چه ماشین های خوبی داشتین

با سپاس
خودش ما شاالله کلی حرفه ای است
سه سالش بود روش باز کردن تصویر را به من آموزش داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد