باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

موشک صفدر

سال شصت یک یا دو بود 'جنگ در اوج خود و حمله های متقابل برای تثبیت مواضع بین ایران و عراق ها ادامه داشت 

هر وقت فشار بر عراقی ها بیشتر می شد 'آنها هم حملات شان بر مردم بیشتر می شد 

هر چند روز یکبار موشک های عراقی دهها نفر را شهید و صدها خانه را بر سر مردم ویران می کردند 

بیست دو بهمن هم نزدیک بود و قررار بود که یگانهای نظامی رژه ای ترتیب بدهند 

این بود که دست به دامان صفدر جوشکار شدند که چند موشک که ابعادش را مشخص کرده بودند بسازد تا برای نمایش در رژه استفاده شود 

صفدر هم که خیلی خوش ذوق و فنی بود طبق طرح چندین موشک ساخت و رنگ آمیزی کردن 

ولی یکی از دوستها که به او کمک می کرد با گچ روی یکی شون نوشته بود made in Saftar 

خدا را  شکر الان سیستم دفاعی ما دارای انواع و اقسام موشک های با برد های مختلف است که توان مقابله با سیستم های آفندی دشمن را دارد 

و این دستاورد ها فقط به خاطر تحریم ها یی است که دشمن علیه ما بکار برده 

و من خودم را از این لحاظ مدیون آنها می دانم 

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام غریبه جان
اولین چیزی که توجه ام را جلب کرد تاریخ این نوشته با تاریخ نوشته قبلی شما بود:
98/06/16. و تاریخ نوشته قبلی شما 97/06/11
که ایکاش فقط پنج روز زودتر این نوشته را منتشر می کردی که آنوقت خیالمان راحت می شد که قرار است سالی یک مطلب بنویسی و منتشر کنی
از این که بگذریم این موضوع یعنی ساخت موشک داخلی به این شیوه واقعیت داره!؟
باور کن خیلی برام تازگی دارد...

سلام عمو بهمن
حقیقت داشت البته فقط ماکت موشک بود برای نمایش در رژه
بعد ها موشک از لیبی گرفته شد و اولین موشک به بانک رافدین بغداد خورد

سلام باشماق جان امیدوارم منو یادت بیاد...بعد مدت ها اومدم ی تجدید خاطره ای کنم...وقتی دیدم آپدیتی کلی خوشحال شدم... میخواستم بگم تو اولین دوست یا هم صحبت من توی فضای مجازی بودی....و ازین حیث برای خودت خاص هستی و همیشه به یاد میمونی...امیدوارم حالت خوب باشه..

با سلام
ممنون از حضورتان
اکثرا در وبلاگها را تخته کرده اند
این که نوشتم تا بگویمت هنوز هستم?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد