باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

یاران بی وفا شده اند

یاران چرا به خانه ما سر نمی زنند

آخر چه شد که حلقه بدین در نمی زنند

 


دایم پرنده اند به هر بام و بر دلی

دیگر به بام خانه ما سر نمی زنند

 


پنداشتند همچو درختی تکیده ام

سنگی از آن به شاخه بی بر نمی زنند

 


چرخد نظام کار به دوران به سیم و زر

 

دستی به کار مضطر بی زر نمی زنند

 


یا رب چه شد گروه طبیبان شهر ما

سر بر من فتاده به بستر نمی زنند

 


یاران چرا که لاله عداران روزگار

 

تیر نگه به قلب مکدر نمی زنند

 


دستی برم به زلف سمن سا که عاشقان

چنگی چو من به زلف معنبر نمی زنند

 

بر مدعی بگو که ستیزد ز روبرو

مردان ز پشت حربه و خنجر نمی زنند

 


با من مجنگ جان برادر که عاقلان

 

اندوده پیش مهر منور نمی زنند

 


من رندم و قلندر و مفلس در این دیار

دزدان راه ره به قلندر نمی زنند

 


جور و ستم گرفته سراسر جهان ما

یا رب چه شد که حد به ستمگر نمی زنند

 


مردم دریغ مرده پرستند شهریار

کاندر حیات سر به هنرور نمی زنند


*****


دلم از دست خودم هم گرفته

نظرات 5 + ارسال نظر
Baran 1400/06/01 ساعت 17:31

سلام بر شما
چه غزل زیبایی .
دل من ام ،از خودم و خویشتن ام گرفته.
خدا به شما و بازماندگان پسر دایی،صبر و سلامتی و طول عمر باعزت عنایت کنه

با سلام و سپاس
دعا کن برای نوه ام که حالش خوب شود

Baran 1400/06/02 ساعت 07:15

الهی بمیرم؛به روی چشم.
به اذن الله هرچه زودتر،سلامتی و خوشی جایگزین کسالت عزیزمون باشه

آقای امیر علی خان؟!لطفا منو بی‌خبر نگذارید.واز همه مهم تر.توکل.توکل.توکل.بعد.مو به مو، دستور پزشک،

سلام
دخترم می گفت دخترش بهتر است به لطف خداوند
دیروز برای ملاقاتش از پشت پنجره ای آپارتمانشان همسر و پسرم بدیدنشان رفتند و با موبایل احوالپرسی کردند
البته من چون برایشان خرید می کنم از نزدیک می بینمشان
ولی این کرونا بعد از ده روز لگد پراکنی می کند

Baran 1400/06/02 ساعت 07:19

https://bename-allah.blogsky.com/1400/05/28/post-37/%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%b3%db%8c
برای سلامتی عزیز دل

سلام
ممنون از یاد آوری

Baran 1400/06/02 ساعت 21:07

اجی یه برادر زاده داره.
امام زاده حسن می شینه.بچه ها که مریض شدن.نذر کردم...
توکل به خدا
یا جد فاطمه سادات.حالِ نوه ی امیر علی خان.زودی خوب شه....

سلام
ممنون دعا کنیم که همه ملت جهان به جز سرمداران استکبار شفا یابند

Baran 1400/06/03 ساعت 07:29

سلام بر شما
والحمدالله.خدا را سپاس
والهی آمین برای سلامتی همه بیماران..

بله.این کرونا و دلتا.عجیب تغییر شرح حال می دن.خصوصا وقتی می بینن،رو به بهبودی.حمله می کنن یه وری،مثلا من خوب شده بودم.سه روزه.حمله کرده به معده ام.
خدا برای همه .بخیر بگذرونه...

خدایا مراقب امیر علی خان باش.

سلام
ان شالله خداوند نظر لطفش شامل حال همه ی مردم جهان مخصوصا دوستداران اهل بیت بشود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد