باشماق

اجتماعی - انسانی

باشماق

اجتماعی - انسانی

آزمایش

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یتْرَکوا أَنْ یقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یفْتَنُونَ»[۵]، آیا مردم گمان کرده‌اند همین‌که بگویند ایمان آوردیم، رها می‌شوند و آنان [به وسیله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند؟

در دید و بازدید عید 

آن هم در بازار گرم کرونا 

خواهر زن جان کوچیکه رازی را افشا کرد که من در جریانش نبودم 

آن هم گم کردن دو میلیون تومن پول نقد به وسیله ی همسر 

بهش گفتم چرا به من نگفتی 

گفت گفته ام یادت نیست 

گفتم مگه میشه 

چند روز بعد ازش سوال کردم 

گفت مقداری طلا را به امانت به بانک کارگشایی سپردم 

از شانس بعد سیستم بانک خراب شد نتوانستند پول را به کارت منتقل کنند 

بعد از یکی دو ساعت معطلی ناچار شدم دو میلیون پول را نقد بگیرم 

و در کیفم همراه با رسید طلاها در کیفم گذاشتم 

هنوز به درب مترو میدان محمدیه نرسیده بودم چند برگ کاغذ از زیر چادر به زمین افتاد خم شدم برداشتم 

دیدم کاغذ رسید طلاهاس! 

داخل کیف را نگاه کردم  ولی از پول ها خبری نبود

در واقع به جای اینکه درب کیف را باز کنم پول و مدارک را پشت کیف گذاشته بودم 

مسیر را برگشتم  ولی خبری نبود 

به بانک مراجعه کردم گفتند کسی اطلاع نداده است که پولی یافت شده است 

با اعصاب خرد باز گشتم از چند مغازه دار سوال کردم کسی پول پیدا نکرده است 

همگی گفتند نه 

فردا یش دو باره رفتم از چند مغازه سوال کردم 

یکی گفت چرا یک آقا سوال کرد کسی پول گم نکرده است 

من هم شماره تلفن را به فروشنده دادم گفتم اگر مجدد مراجعه کرد به او بدهید 

شاگرد مغازه دار که پسری حدود پانزده سال داشت گفت قیافه ی اول آقا در ذهنم هست اگر دیدمش بهش می گم 

چند روز بعد یک آقایی تماس گرفت و سوال کرد شما پولی گم کرده اید ؟

من هم سیر تا پیاز داستان را تعریف کردم و قرار شد فردا برای دریافت پول مراجعه کنم،

آقای تقریبا جوان پول را تحویل داد هر چه هم خواهش که عنوان شیرینی بر دارد نه او  و. نه شاگرد مغازه دار حاضر شدند بر دارند

به خودم گفتم خوش  به حالش که سر بلند از امتحان الهی بیرون آمد 

برای آزمایش این فرد چه نقشه  هایی کشیده  شده بود 

سیستم قطع شود 

پول نقد دریافت شود 

پول گم شود 

به دست آن آقا برسد 

می توانست بر دارد شاید هم  احتیاج داشته  است تا گریه از کارش باز کند 

این روز  ها که به سوره  ی یوسف می رسیم 

واقعا چه امتحان سختی را گذرانده است 

باید گفت خوشا به سعادتش 




نظرات 1 + ارسال نظر
Baran 1400/02/06 ساعت 19:58

سلام،
آزمایش آن آقا یه طرف.طفلی حاج خانم شما.چطور آن چند روز رو سپری کردن.

همین که سکته را نزد خدا را سپاس
امتحان دو جانبه بوده است،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد